Je gewicht in balans
Je gewicht in balans
Vraag En Antwoord

Meest gestelde vragen:

  • Wat zijn de kosten?                                                                                                                                                                                                                                         De kosten zijn afhankeijk van uw keuze om individueel of in een groep af te vallen. Individueel per week € 13,50 en in groepsverband € 9,99 per week. Bij de eerste weging betaald u ook inschrijfkosten. Dit is een bedrag van € 10,00
  • Bij verzuim worden de kosten wel doorberekend, dit om te voorkomen dat er wordt afgezegd bij een minder goede week.
  • Uitzonderingen zoals opname ziekenhuis niet doorberekend.
  •  
  • Als ik minder ga eten dan op de lijst staat val ik dan meer af?     
    Antwoord nee, je lichaam heeft behoefte aan  een bepaalde hoeveelheid voedingsstoffen, ga je nog minder eten dan de llijst dan gaat het lichaam ook minder doen, dus minder verbranden, de stofwisseling gaat trager werken met als gevolg een verstoring, dus niet slim.
     
  • Mag ik de tussendoortjes overslaan?
    Ook hier geld het antwoord, nee, hoe regelmatiger je eet hoe  beter je stofwisseling werkt, kies wel een verantwoord tussendoortje, maak een goede verdeling over de dag. Laat op de avond eten wordt ontraden. Met een tussendoortje (verantwoord) voorkom je een snaai of snackbui).
     
  • Ik lust geen melkproducten?
    Meestal lusten ze dan wel kwark of yoghurt dit is een goed alternatief, nemen ze helemaal geen zuivel dan zal er een aanvulling moeten komen om in ieder geval voldoende calcium binnen te krijgen, extra groente en/of brood levert ook calcium, maar men kan ook kiezen voor havermelk,rijstmelk etc, let op dit bevat andere voedingswaardes dan melk.
     
  • Hoeveel glazen Lightlimonade mag ik per dag drinken?   
      Beter helemaal niet, maar beperk het tot 1 max 2 glazen.1 omdat ook light frisdrank erg zoet smaakt en je moet een beetje van de zoete smaak af, en 2 de voedingsraad adviseert ook niet meer te drinken dan 2 glazen omdat men de effecten van zoetstoffen op de lange termijn niet geheel kan inschatten.
     
  • Moet je sporten als je wilt afvallen?
    sporten is een groot begrip, bewegen is uiteraard wel aan te raden, probeer iets extra,s te gaan doen en dat kan al in kleine dingen zitten, als vaker de fiets pakken of thuis een apparaat(je) aanschaffen, het verbetert de conditie, en men voelt zich fitter en gezonder, wat bijdraagt aan een gezondere leefstijl. daarnaast maak je endorfinen aan, waardoor je je beter voelt.
     
  • Ik vergeet  te drinken wat nu?
    Dit is een kwestie van aanleren, begin de dag meteen met een groot glas water met daarin wat vers citroensap, dit maakt de stofwisseling meteen alert, en je hebt een heel goed begin, turf anders eens een paar dagen hoeveel je drinkt, door het op te schrijven. je moet minimaal 1 1/2 liter drinken per dag dit is inclusief koffie en thee. Je nieren hebben echt vocht nodig om je bleeod te kunnen filteren, anders houdt je teveel afvalstoffen in je lichaam  dit kan leiden tot vermoeidheid , suf zijn, doffe huid, hoofdpijn, en zo zijn er nog meer klachten die te herleiden zijn op te weinig drinken.
     
  • Ik heb medicijnen kan ik dan wel afvallen?
    Er zijn medicijnen die er om bekend staan dat ze vocht vast houden, dit staat ook op de bijsluiter, toch is het dan ook raadzaam om wel op je voedingspatroon te letten of verder te gaan met lijnen omdat vocht een tijdelijk probleem is en vet niet. Bekende medicatie is prednison.
     
  • Ik ben bang om straks weer snel aan te komen?
    Dit hoor ik heel vaak, maar als je eetgedrag echt verandert is dan zal dat niet zo snel meer gebeuren ga je meteen weer als vanouds eten dan zul je ook weer heel snel aankomen, dus de keus ligt bij u zelf hanteer het nieuwe eetpatroon en behoud je nieuwe gewicht, laat je alles los dan zullen de kilo,s er zo weer bij komen.
     
  • Ik heb moeite met feestjes, hoe ga ik daar mee om?   
    Ga nooit met een lege maag naar een feestje waar veel op tafel komt, de kans dat je te veel neemt is groot, maak een afspraak of je gebak neemt of voor de hapjes gaat, probeer je zelf te beheersen en zoek ook op een feestje afleiding, ga met iemand in gesprek bijvoorbeeld, en drink veel water tussendoor, dit stilt ook de lekkere trek, en maak wat verantweoorde keuze,s een toastje met zalm is beter dan een bitterbal.
     

 

Privacy - Disclaimer - Copyright judith4balance.nl 2019 . Alle rechten voorbehouden. Realisatie: PS Design